Followers

JOIN OUR BUSSINESS

Kisah Benar Kejayaan Ahli Elken-Wan

Kehilangan Ayah ketika baru berusia 2 tahun, tinggallah Mak membesarkan Wan & 8 orang adik-beradiknya seorang diri.

Mak bekerja keras mengambil upah membersihkan ikan, bekerja di bendang dan menjual kain baju [Sesungguhnya, Mak seorang yang amat berdaya usaha], namun ia masih tidak mencukupi untuk menangkis kepapaan Wan sekeluarga.

Wan membesar tanpa mengharapkan yang lebih-lebih.

Namun demikian, kesemua 9 orang anak Mak berjaya ke menara gading. Dengan upah Mak yang hanya sekitar RM20 sehingga RM30 sebulan.

Mak sungguh gembira apabila Wan bertemu jodoh dengan seorang doktor. Kemudian, Wan menjadi Imam yang bersikap keusahawaan yang pertama di kampungnya. Katanya keturunan yang baik.

Membantu orang lain secara rohaniah merangsang semangatnya untuk membantu mereka secara fizikal juga. Sehingga ini, Wan telah menjual pelbagai jenis suplemen daripada 20 lebih buah syarikat yang berlainan.

Namun tidak ada satu pun yang mampu melegakan ketidakselesaan anak lelaki atau mentuanya.

Tidak sehinggalah dia menemukan Elken.

Elken mengubah kehidupan, kesihatan dan pendapatan mereka sekeluarga.

Tidak lama kemudian, Wan menjadi pengedar Elken. Kedua-dua mereka berkongsi satu falsafah : membina seseorang untuk membina orang lain. Elken telah mengasah Wan, dan kemudiannya membina bangsa.

Salah seorang ahli dalam rangkaian Wan pada peringkat awal ialah guru yang telah berkhidmat selama 7 tahun. Wan duplikasikan cara Elken yang membinanya dan kagum atas perkembangan peribadinya.

Berfikiran positif, bersikap humor, mudah bergaul dengan kawan, sabar adalah sebahagian daripada kualiti yang dimiliki oleh guru itu. Tak tersebut pendapatan 5 angka yang diperolehi, seperti kebanyakan ahli-ahli Wan yang lain.

Kini, Wan [kadang-kadang bersama Mak] sering bersiar-siar dengan riang dalam kereta Nissan X-Trailnya untuk membina mereka yang masih tidak mengharapkan yang lebih-lebih dalam hidup ini.

No comments:

Post a Comment